Twórcy Patrician IV o zmianach i grafice

Daniel Dumont, szef działu kreacji w Gaming Minds Studios opowiedział nieco o Patrician IV, nadchodzącej strategii na PC. - Najwięcej zmian zaszło w kwestii interfejsu - wyjawił.

Zaledwie cztery dni pozostały do premiery Patrician IV w Europie. Gra niedawno osiągnęła status gold. Fani serii zastanawiają się zapewne, jak wypadnie debiut developerski Gaming Minds Studios. Za poprzednie odsłony była bowiem odpowiedzialna ekipa Ascaron. - Oczywiście, towarzyszy nam nieco większa presja niż zazwyczaj, ponieważ studio wypuści swą debiutancką pozycję - nie kryje Daniel Dumont, szef działu kreacji.

Uspokaja jednak od razu, że Patrician w czwartej części nie zmieni się nie do poznania. - Główne aspekty to podłoże historyczne, autentyczna symulacja i polityczna kariera gracza. To się nie zmieniło - podkreśla. - Najwięcej modyfikacji dokonaliśmy w interfejsie, a także wizualizacjach. Rzecz jasna pojawią się również zmiany w cechach gry - dodaje.

Choć graficznie Patrician IV stoi na dużo bardziej zaawansowanym poziomie od poprzednika (nic w tym jednak dziwnego, "trójka" debiutowała w 2003 roku), Dumont nie uważa, że aspekt wizualny jest w strategiach najważniejszy. - Na pewno nie odgrywa takiej roli, jak w FPS-ach - przyznaje. - Tu chodzi bardziej o atmosferę, dobrą widoczność ikon, jednostek i informacji. W Patrician IV istnieją ponadto zabudowania i rozległe miasta. Musieliśmy zadbać, by i one były dobrze widoczne. Ciężko pracowaliśmy nad nowym silnikiem 3D i tym, by budynki i ulice zostały dobrze zaprojektowane - kończy Dumont.

Patrician IV pojawi się na Starym Kontynencie 17 września. Niestety, na razie żaden polski wydawca nie zainteresował się dystrybucją tego tytułu nad Wisłą.

Źródło:
Patryk "Pepsi" Purczyński - gram.pl


Klemens
2010-09-13 20:16:11